تکست میکر


اولین و تنها مرجع تکست و بیت فارسی

چگونه متن ترانه سفارش دهیم؟


چگونه متن ترانه سفارش دهیم؟

شاید شما هم فکر دادن ترک موزیک به سرتان زده که با این مقاله روبه رو شدید.  ما اینجاییم تا بخشی از سوالات شما را راجع به سفارش متن ترانه یا به اصطلاح تکست پاسخ دهیم! امروزه فضای مجازی چنل های ارتباطی متنوعی را برای ارتباط بین افراد و همچنین فروش کالا یا خدمات فراهم کرده که عرصه موزیک نیز از این قضیه مستثنی نیست. ممکن است اگر کلمه سفارش ترانه یا سفارش متن آهنگ را در گوگل جست و جو کنید با نتایجی روبه رو شوید و سایت هایی به شما پیشنهاد شوند.اگر سری به این سایت ها بزنید ممکن است متنی به عنوان نمونه کار به نمایش گذاشته باشند تا شما با سبک و سطح کاری آنها آشنا شوید و به سفارش کار اختصاصی تشویق شوید. اما سوال هایی ممکن است در ذهن شما شکل بگیرد. مثلا از کجا بدانم قیمتی که پیشنهاد می‌دهند منصفانه است یا از کجا معلوم متنی که من سفارش داده ام فقط در اختیار من قرار می‌گیرد یا چگونه یک ترانه استاندارد را بشناسیم؟

مراحل سفارش ترانه از طریق مجازی

  • ابتدا باید هدفمان مشخص باشد و بدانیم برای چه داریم ترانه سفارش می‌دهیم.آیا واقعا قصد دادن ترک داریم یا توانایی مالی تامین بقیه مراحل یک آهنگ را داریم یا اصلا استعدادی در زمینه خوانندگی داریم یا خیر.
  • سری به اینترنت بزنیم و در سبک موردنظرمان به جست و جوی متن آهنگ بپردازیم و نمونه کارهای هر وبسایت را ببینیم و با یکدیگر مقایسه کنیم. ممکن است یک سایت مرجع باشد و بقیه فقط از آن کپی برداری کرده باشند! ممکن است بیشتر که به جست و جو بپردازیم متوجه شویم که یک وبسایت آرشیو جامع تری از ترانه  دارد و سبک ها و استایل های بیشتری را در خود جای داده است یا سطح کاری آن بسیار بالاتر از بقیه است.
  • همچنین باید سایت موردنظر را از نظر کاربری و میزان پاسخگویی بسنجیم و ببینیم چه راه های ارتباطیی برای برقراری اتباط با ادمین یا آرتیست در سایت موجود است و چه قدر تضمین وجود دارد که به خواسته مان برسیم و در فضای دیجیتال به دست گرگ ها نیفتیم و سرمان کلاه نرود!

ملاک های ترانه قوی

  • ترانه قوی باید تا حدودی دارای آرایه های ادبی باشد.اگر میخواهید با آرایه های ادبی آشنا شوید سری به مقاله آرایه های ادبی در همین وبسایت بزنید.
  • ترانه باید محتوای مشخصی داشته باشد و مفهوم خود را اگرچه مرموزانه به مخاطب برساند و اگر حس کردید نمونه کارهای یک سایت ترانه های نامفهوم و بی سرو تهی دارند سریعا آن را ترک کنید.
  • در یک ترانه ی خوب باید نکات فنی به خصوص قافیه چینی به خوبی رعایت شده باشد تا بتوان ارتباط بهتری با آن برقرار کرد.
  • ترانه سرایی که به او مراجعه می‌کنید باید توانایی این را داشته باشد که ترانه را با ملودی مخصوص آن برای شما بخواند تا شما و آهنگساز دچار سردرگمی نشوید.
  • ترانه باید عاری از هرگونه مشکلات دستوری و نگارشی باشد و جوری به نظر نیاید که گویی یک کودک ۷ ساله آن را نوشته و به خوبی احساس را انتقال دهد. چون امروزه به دلیل دسترسی راحت کم سن و سال ها یا بی تجربه ها به فضای مجازی خیلی از افراد خود را آرتیست یا ترانه سرا می‌دانند!
  • خیلی مهم است که کسی که خود را ترانه سرا معرفی کرده بتواند روی بیت یا آهنگ خامی که شما مد نظرتان هست نیز تکست بنویسد.

در استدیوها به دنبال ترانه سرا بگردیم یا در فضای وب ؟

جست و جو برای ترانه سرا هم در فضای واقعی مانند استدیوها ممکن است و هم از طریق فضای مجازی و نمی‌شود گفت کدام مناسب تر است چون هرکدام مزایا و معایب خود را دارد.

مزایای سفارش ترانه و ملودی از طریق فضای وب

  • بدون نیاز به جا به جایی و اتلاف وقت می‌توانیم به سایت های مختلف مراجعه کنیم و با دیدن نمونه کار هرکدام سایت مدنظر را انتخاب کرده و به سفارش ترانه بپردازیم.
  • هنرمندان بسیاری ممکن است باشند که به علت کمبود بودجه یا انفرادی کار کردن امکان حضور در استدیوها را ندارند و سطح کارشان خیلی بالاتر از ترانه سراهای داخل استدیو باشد که صرفا اسم در کرده اند و پول شهرتشان را می‌گیرند. این هنرمندان در فضای مجازی مانند اینترنت و اینستاکرام مشغولند.
  • معمولا در استدیو به علت وجود محل کار ثابت و ارتباط حضوری به نوعی اعتبار بیشتر است و همین امر باعث می‌شود تعرفه استدیو ها خیلی بالاتر از تعرفه یک وبسایت باشد که به استدیو متصل نیست.
  • در استدیوها چون تعداد مشتری ها خیلی بیشتر است ممکن است سفارش شما خیلی به طول بینجامد و در مدت زمان طولانی تر ی حاضر شود. امادر فضای مجازی کار سریع تر صورت می‌گیرد.

معایب سفارش ترانه و ملودی از طریق فضای مجازی

  • ممکن است وبسایت یا پیج اینستاگرامی که به آن مراجعه کرده اید تک بعدی باشد و فقط در زمینه متن ترانه فعالیت کند. در حالی که در استدیوها معمولا اکیپی دور هم هستند که هم ترانه سرا هم تنظیم کننده و هم میکس من همه در کنار هم حضور دارند و شما می‌توانید کارتان را در یک مکان و با افراد هماهنگ جمع کنید.
  • در فضای مجازی امکان انواع کلاهبرداری از جمله اختصاصی نبودن ترانه ، دزدی بودن اثر،دریافت وجه و تحویل ندادن سفارش و … امکان دارد.
  • ممکن است مشتری نتواند در فضای مجازی به درستی توضیحات را در رابطه با سفارشی که دارد ارائه دهد و کار طبق سلیقه اش پیش نرود.

نتیجه گیری : اگر استدیوی آشنا و ثابت شده ای سراغ دارید و از کارش راضی هستید و از نظر مالی مشکلی ندارید بهتر است به سراغ وبسایت ها نروید اما اگر توان مالی چندانی ندارید، استدیو خاص و قابل اعتمادی سراغ ندارید، تازه کار هستید و درعین حال از شواهد و نمونه کارهای جذاب یک وبسایت یا پیج اینستاگرام حدس می‌زنید که کارشان درست است پس آن وبسایت یا پیج برای شما بهترین گزینه است!

از اینترنت دنبال ترانه سرا بگردیم یا اینستاگرام ؟

امروزه به جز اینترنت پلت فرم های متنوعی به صورت دیجیتال در نقش فروشگاه یا دفتر کارظاهر می‌شوند. یعنی ما به جز محیط گوگل و وبسایت ها کانال های تلگرام و پیج های اینستاگرام را نیز داریم. اما باز یک سری ملاک ها وجود دارند که به ما کمک می‌کنند تصمیم درست را بگیریم.

مزایای جست و جوی ترانه در اینترنت

  • از آنجایی که راه اندازی یک وبسایت نسبت به ایجاد صفحه در پیام رسان هایی مانند اینستاگرام یا تلگرام زحمات و مراحل پیچیده مختص خود را دارد با سفارش از یک وبسایت حداقل مطمئن هستیم که با افراد حرفه ای تر و مورد اعتماد تری طرف هستیم چون حتی کودکان و افراد با آگاهی اندک نیز می‌توانند یک پیج اینستاگرام یا کانال تلگرام بزنند!
  • گوگل نتایج جست و  جوی شما را بر اساس اعتبار و جایگاه سایت مرتب می‌کند و این امر باعث می‌شود محتوای کپی و دزدی را از اصلی و سایت قوی را از ضعیف بازشناسید در حالیکه در پلت فرم ها امکان تشخیص کپی بودن یک محتوا وجود ندارد.
  • در یک وبسایت به دلیل موضوعاتی مانند ثبت دامنه و نماد اطمینان الکترونیکی و درگاه پرداخت آنلاین احتمال کلاهبرداری به صفر میل میکند و تخلفات قابل پیگیری است در حالیکه این امکانات به هیچ وجه در فضایی مانند پیج اینستاگرامی و کانال تلگرام وجود ندارد و کلاهبرداری مانند آب خوردن و بدون پیگرد است!

یک پیج اینستاگرام تنها به جز ارتباط مستقیم با ترانه سرا مزیت دیگری ندارد حال آنکه به احتمال قوی هر وبسایتی اینستاگرام و کانال تلگرام نیز دارد.

 

تکست میکر

تکست میکر فعالیت خود را از سال 1393 آغاز نموده و در حوزه آهنگسازی و ترانه سرایی در تمامی سبک ها فعالیت میکند

ربات بازی مافیا

فقط و فقط جهت پخش سراسری موزیک خود در سایت ها و کانال های معتبر تماس بگیرید


Using WordPress With Honor
Design : Sina.Sattari
تبلیغات برای دسترسی به بیت مناسب تکست ها و همچنین مطالب خاص وارد کانال تلگرام شوید