تکست میکر


اولین و تنها مرجع تکست و بیت فارسی

آموزش تکست نویسی(بعد محتوایی) بخش دوم


آموزش تکست نویسی(بعد محتوایی)

در بخش اول آموزش تکست نویسی(بعد محتوایی) در رابطه با انواع محتوا برای ترانه ها صحبت کردیم. حال میخواهیم کمی مفصل تر هر نوع سبک محتوایی را بررسی کنیم.

محتوای عاشقانه

محتوای عاشقانه از نظر سبک موسیقی باکلام امروزی درسبک های پاپ،آرندبی،هیپ هاپ به کار می‌رود. جنس کلمات به کاررفته درآن احساسی،رمانتیک و فانتزی می باشد. محتوای عاشقانه خود به چند دسته تقسیم می‌شود.

  • موسیقی پاپ شاد که حس دوست داشتن و توصیف معشوق را در فضایی شاد ابراز می کند. جنس کلمات مثبت گاهی بامزه و همراه با شوخ طبعی و اکثرا ایده آل و رویایی می باشد. ریتم این گونه ترانه ها معمولا شیش وهشت و گاهی ترنس می باشد.این سبک بیشتر به هنگام تفریح و جمع های دوستانه،جشن ها و مجالس شنیده می‌شود.
  • موسیقی پاپ غمگین که خود دو حالت دارد. یک حالت به شکایت از دوری و ابراز دلتنگی برای معشوق می پردازد.که به آن اصطلاحا لاو می گویند. حالت دیگر به شکایت از بی وفایی و رفتارهای سرد معشوق می پردازد که اصطلاحا دیسلاو می باشد.ریتم آن معمولا چهار چهارم می‌باشد.
  • موسیقی پاپ احساسی که در واقع ترکیبی از هر دو حس غم و شور و شادی است.هم از حس عاشقی گلایه میکند و هم به ستایش آن می پردازد و همواره به توصیف رویایی معشوق مشغول است.
  • گاهی محتوای عاشقانه در سبک های آر اندبی و هیپ هاپ نیز به کار می رود که تفاوت آن در لحن بیان و جنس کلمات و همچنین ویژگی های فنی آهنگسازی و تنظیم است. به عنوان مثال در سبک هیپ هاپ کلمات عامیانه تر و از نظر آهنگسازی و تنظیم خلوت تر است و از سازهای الکتریکی و غیرآکوستیک و کلپ استفاده می شود. برای دیدن نمونه کار پاپ احساسی کلیک کنید.

محتوای دلنوشت

محتوای دلنوشت بیشتر در سبک رپ و هیپ هاپ به کار میرود. در خارج از کشور این نوع محتوا در سبک های راک و متال و بلوز و کانتری و گاهی پاپ هم به چشم می خورد.  برای دیدن نمونه کار دلنوشت کلیک کنید.

محتوای انگیزشی

این گونه محتوا نیز اکثرا در سبک رپ و هیپ هاپ به کار میرود. برای دیدن نمونه کار انگیزشی کلیک کنید.

محتوای اجتماعی و اعتراضی

جایگاه اصلی این گونه محتوا نیز اکثرا در سبک رپ و همچنین در سبک های راک و متال و کمتر در سبک پاپ می‌باشد. برای دیدن محتوای اعتراضی کلیک کنید.

محتوای گنگ

محتوای گنگ در ایران تقریبا به طور کامل توسط سبک رپ و هیپ هاپ تصرف شده است. در این سبک از کلمات و الفاظ رکیک، کلمات fun استفاده می شود. جملات گاه ایهام دارند و محور اصلی محتوا راجع به رجزخوانی گروه‌های گنگ ، کودکان خیابانی و خلافکارها و همچنین فخرفروشی قشر مرفه و بی درد جامعه و همچنین راجع به مواد مخدر و درگیری با پلیس ، پارتی و رابطه جنسی است. برای دیدن تکست گنگ کلیک کنید.

محتوای بزمی

محتوای بزمی بیشتر در سبک های موسیقی الکترونیک مانند هیپ هاپ دنس، داب استپ،دریل، تکنو و ترپ کاربرد دارد. جنس کلمات آن تلفیقی از رمانتیک و مهمانی و همچنین گنگ می باشد.

برای ادامه آموزش هابا ما همراه باشید.

متن از سینا ستاری

پیج اینستاگرام سینا ستاری :

sinasattari.original

تکست میکر

تکست میکر فعالیت خود را از سال 1393 آغاز نموده و در حوزه آهنگسازی و ترانه سرایی در تمامی سبک ها فعالیت میکند

ربات بازی مافیا

فقط و فقط جهت پخش سراسری موزیک خود در سایت ها و کانال های معتبر تماس بگیرید


Using WordPress With Honor
Design : Sina.Sattari
تبلیغات برای دسترسی به بیت مناسب تکست ها و همچنین مطالب خاص وارد کانال تلگرام شوید