تکست میکر


اولین و تنها مرجع تکست و بیت فارسی

آموزش تکست نویسی (فضاسازی) بخش دوم


آموزش تکست نویسی (فضاسازی) بخش دوم

در بخش اول مقاله فضاسازی در تکست نویسی با انواع احساسات انسانی آشنا شدیم و آموختیم جایگاه هر احساسی در چه نوع فضاسازی است و هر نوع فضاسازی برای چه سبکی مناسب تر است.

در بخش دوم آموزش تکست نویسی (فضاسازی) قصد داریم شما را با بعد دیگری از فضاسازی آشنا کنیم که مربوط به جنبه موسیقایی فضاسازی است. در واقع کار یک ترانه سرا فقط ایجاد احساس با کلمات نیست بلکه باید بدانیم روی هر موزیکی چه نوع فضاسازی مناسب است و قادر باشیم کلماتمان را با توجه به فضای آهنگ انتخاب کنیم. بدین منظور لازم است تا حدودی با گام های موسیقی آشنا شویم و بدانیم هرگامی چه احساسی را به شنونده منتقل می کند.

گام های موسیقی در فضاسازی

در حالت کلی و رایج در موزیک ایرانی اغلب آهنگ ها در گام ماژور یا مینور ساخته می‌شوند. گام ماژور معمولا حس شادی و سرور و گام مینور حس غم را انتقال می‌دهد. گام های دیگری نیز وجود دارد که زیاد در موزیک ایرانی کاربرد ندارند. در این میان تا حدودی از گام دیمینیش که حس ترس وفضای سنگین را القا می‌کند در کارهای رپ و اجتماعی و گنگ استفاده می‌شود.برای آشنایی بیشتر با گام های موسیقی می‌توانید سری به سایت های آموزش موسیقی یا ویکی پدیا بزنید.

آکورد و انتخاب واژه ها

لازم است بدانیم که هر گام از یک سری زنجیره ی آکورد تشکیل شده است. و در واقع پس از آن که متوجه شدیم گام بیتی که در اختیار ماست چیست و چه آکوردهایی در آن به کار رفته در هر مصرع از ترانه کلمات را متناسب با احساسی که آن آکورد القا می‌کند انتخاب می‌کنیم. در این مرحله اگر نخواهیم کار را علمی دنبال کنیم می توانیم از حس و ضمیر خود استفاده کرده و واژه های مناسب را به کار بگیریم.

تکست میکر

تکست میکر فعالیت خود را از سال 1393 آغاز نموده و در حوزه آهنگسازی و ترانه سرایی در تمامی سبک ها فعالیت میکند

ربات بازی مافیا

فقط و فقط جهت پخش سراسری موزیک خود در سایت ها و کانال های معتبر تماس بگیرید


Using WordPress With Honor
Design : Sina.Sattari
تبلیغات برای دسترسی به بیت مناسب تکست ها و همچنین مطالب خاص وارد کانال تلگرام شوید